כל האוספים
נושאים כלליים
איפוס נתוני גלישה
איפוס נתוני גלישה
Guy Rysher avatar
נכתב על ידי Guy Rysher
עודכן לפני יותר משבוע

מה זה "נתוני גלישה"?

נתוני הגלישה הם כל "שאריות" המידע שהדפדפן (במיוחד גוגל כרום) שומר על גבי המחשב שלכם ככל שאתם משתמשים בו. חלק מהמידע משמש את הדפדפן כדי לטעון עמודים ומידע בצורה מהירה יותר תוך שימוש מינימלי ברוחב הפס שמחבר אתכם לאינטרנט. לדוגמא - אם נכנסתם עכשיו לאתר Ynet, ולאחר מכן סגרתם את החלון של גוגל כרום, וחמש דקות לאחר מכן נכנסתם אל Ynet פעם שנית, הדפדפן ידע לזהות שהרוב המוחלט של המידע שהוא צריך לטעון זהה לחלוטין למידע שהוא טען לפני חמש דקות, ובמקום לתת לכם לחכות עד שהמידע יירד פעם נוספת, הוא פשוט טוען אותו מהזיכרון. זהו שימוש אחד מיני רבים למידע הזה שהדפדפן שומר באופן מקומי.
הדפדפן שלכם פועל בצורה דומה מאוד גם ברואטו, במקום להוריד את כל המידע פעם אחר פעם בכל פעם שאתם טוענים עמוד לקוח, הדפדפן שומר חלק מהמידע שלא אמור להשתנות על גבי המחשב שלכם. במידה והדפדפן הבחין שהמידע כן השתנה, העותק שנשמר נמחק והדפדפן מוריד את המידע החדש במלואו.

למה צריך לנקות את נתוני הגלישה?

כמו בכל תוכנה, גם בדפדפן יש לפעמים באגים קטנים (נא להפנות את האצבע אל גוגל ^_^) ולפעמים למרות שכן הועלה עדכון למערכת, חלק מהקוד המעודכן שהעלינו למערכת לא מוצא את דרכו אל הדפדפן שלכם, ובמקום זאת הדפדפן שלכם עדיין משתמש בעותק הלא עדכני שנשמר על גבי המחשב שלכם. וכאן נכנס למשחק ניקוי נתוני הגלישה, כדי שלדפדפן לא יהיה עותק מקומי לעבוד איתו ולכן הוא ייאלץ לפנות למערכת ולהוריד את כל המידע מחדש, וכך נוודא שהדפדפן שלכם עובד עם הגרסא העדכנית של המערכת

כאשר אתם נמצאים בתוך גוגל-כרום לחצו על צירוף המקשים הבא:
Ctrl+Shift+Delete
רצוי שמקש השיפט יהיה זה שמתחת למקש "אנטר".
מקש Delete נמצא מעל חצי המקלדת סמוך למקש Home ולמקש End.

בהתאם להגדרות השפה בדפדפן זה החלון שייפתח, או בעברית או באנגלית.
וודאו שבשורה העליונה ביותר בשדה הבחירה מסומנת האפשרות "משחר הזמנים".
לאחר מכן סמנו את האפשרות השלישית מלמעלה, ואת שתי האפשרויות התחתונות ביותר.

עצרו!!!
שימו לב ששלושת האפשרויות האלו הן היחידות שצריכות להיות מסומנות ב"וי". אין צורך לסמן אף אפשרות אחרת, ומומלץ בכל לשון של המלצה לא לסמן ב"וי" את האפשרויות הבאות:
א. סיסמאות
ב. קובצי cookie ונתוני אתר נוספים

לבסוף לחצו על הכפתור הכחול בתחתית החלון.

וזהו...חזרו אל רואטו ורעננו את העמוד, משם תוכלו לחזור ולעבוד כרגיל

האם קיבלת תשובה לשאלתך?