חיבור בין משתמשים במערכת

הוספת משמתמשים לסוכנות, חיבור בין רפרנטים לבין סוכנים - איך עושים את זה?

Guy Rysher avatar
נכתב על ידי Guy Rysher
עודכן לפני יותר משבוע

כח האדם שלכם מתרחב? מזל טוב ובהצלחה למצטרפים החדשים!
במאמר זה נסביר כיצד ניתן לחבר משתמשים חדשים (או קיימים) אל המידע שלכם במערכת כדי שתוכלו לעבוד ביחד במערכת.

ראשית, נסביר כמה מושגים בסיסיים כדי שתבינו איך אנו מתנהלים בעניין וכדי ליצור ליצור שפה משותפת בין שירות הלקוחות שלנו לבינכם, המשתמשים.

היררכיית משתמשים - מעין "קונטיינר" שקוף שאינו בא ליידי ביטוי במערכת עבורכם המשתמשים, אך משמש אותנו כ-back office בעת ביצוע פעולות כמו הגדרת הרשאות שימוש במערכת בהתאם לבקשת הלקוח. בגדול היררכיית המשתמשים מייצגת את הסוכנות (או הסוכן, ביחד עם מערך התפעול שלו).

יוזר ראשי - ראש היררכיית המשתמשים. כאשר ההיררכיה שייכת לסוכנות מסודרת היוזר הראשי נושא את שם הסוכנות עצמה, ומספר זהותו הוא מספר הח"פ של הסוכנות. היוזר הראשי אינו מיועד להתחברות, ובגדול אנו ממליצים לא לעבוד דרכו ובדרך כלל גם חוסמים אותו לשימוש. כל תפקידו של היוזר הראשי בהיררכיה הוא להוות את מסד הנתונים המשותף למשתמשי ההיררכיה (הסוכנות). ולכן גם לא מחשבים אותו כיוזר הנספר ברשיון השימוש במערכת. כל שאר המשתמשים בהיררכיה צופים ועובדים אך ורק על מאגר הנתונים של היוזר הראשי אליו הם מחוברים ומתוך חיבור זה בעצם נובעת קישוריות משתמשי הארגון במערכת.

בעלי המידע/בעלי הסוכנות - ראש/בעלי הסוכנות, האישיות הבכירה בארגון מתוך אנשי הארגון המחוברים למערכת. מי שעל פיו ישק דבר בכל הנוגע להוספת משתמשים להיררכיה או נעילת משתמשים, מתן והסרת הרשאות ממשתמשים ספציפיים וכן הלאה. לרוב אדם זה יהיה גם מי שמחזיק בכרטיס האשראי/חשבון הבנק המשלם את דמי רשיון השימוש במערכת. אנו משתדלים לתת לאדם זה יוזר הנושא את שמו ופרטיו האישיים, בניגוד ליוזר הראשי (בפסקא מעל).

יוזר סוכן - יוזר רגיל בהיררכיה, השייך לסוכן מבין סוכני הארגון.
יוזר תפעול/רפרנט - יוזר רגיל גם כן, כמעט זהה לחלוטין ליוזר סוכן, אך מיועד עבור איש/אשת תפעול בארגון.

יוזר "חופשי" - יוזר שאינו משוייך לאף היררכיה, ומחזיק מסד נתונים משל עצמו, ללא חיבור של אף אדם אחר אל המידע שלו, וללא חיבור שלו אל מידע של אף משתמש או היררכיה אחרת במערכת. כאשר כל אדם נרשם למערכת ומקים עבור עצמו יוזר, היוזר שלו תמיד יווצר כיוזר חופשי.

אז איך מצרפים משתמשים לעבודה משותפת?

קודם כל עלינו להגיע למצב בו לכל האנשים הרלוונטיים, בין אם הם סוכנים ובין אם הם רפרנטים יש יוזר רשום במערכת.
את ההרשמה (שהיא בעצם הקמת יוזר) יש לבצע בעמוד הזה - שם יש ללחוץ בתחתית העמוד על הכפתור "הירשם עכשיו..." ועל כל אדם להזין את פרטיו האישיים.
לאחר מכן...

במידה ומדובר בסוכן עצמאי עם איש/אנשי תפעול
על הסוכן לעדכן אותנו שהוא ראש ההיררכיה ולהעביר לנו רשימה של שמותיהם של אנשי התפעול שלו בצירוף מספרי הזהות שלהם כדי שנוכל לחבר את כולם לאותה היררכיה תחת הסוכן.

במידה ומדובר בסוכנות
על האדם הבכיר ביותר בסוכנות הרשום למערכת לעדכן אותנו שהוא ראש ההיררכיה ולשלוח לנו את פרטי הסוכנות: שם מסחרי מלא, ח"פ, טלפון משרדי ומייל ראשי (במידה וקיימים) וכתובת המשרד.
לאחר מכן להעביר לנו רשימה של כל אנשי הסוכנות שנרשמו למערכת לצד מספרי זהותם וציון מי מבינהם רפרנט ומי סוכן (ניתן כמובן שיהיה יותר מסוכן אחד, כמו במציאות ^_^ ) ואנו נקים את ההיררכיה ונחבר את כולם ונגדיר את כל מה שצריך עבורכם.

האם קיבלת תשובה לשאלתך?